Bij mijn vertrek uit Spanje werd ik begeleid door een soort “bui der buien”. Die zorgde een aantal dagen daarna voor storingen in de elektronica van de Guzzi. Onderweg verdwenen de meeste storingen weer vanzelf. Thuis heb ik de elektronica van de Guzzi nog eens nagelopen met perslucht en contactspray. Maar de bediening van de cruisecontrol vertoont nog steeds wat kuren. Vandaag zijn we voor een “poliklinisch” bezoek bij Pels Motoren geweest.
Er stond al een operatie gepland voor het aanbrengen van de handvatverwarming. Dit is een mooie gelegenheid om de – voor mij niet-toegankelijke – elektronica van de cruisecontrol na te lopen. Het was een hele operatie, waarvoor wat delen van de Guzzi moesten worden verwijderd. Ruben Pels heeft even stiekem in de operatiekamer wat plaatjes gemaakt terwijl Erik Pels en de andere geneeslieden bezig waren.
Ondertussen kon ik in de wachtkamer de leesmap met alle bekende motorbladen uitspitten. Na een klein uurtje was de operatie achter de rug en geslaagd. Ik hoorde de Guzzi vrolijk starten en naar buiten rijden. “Helaas”, werd mij medegedeeld, “de schakelaar van de cruisecontrol is echt wel kapot”. Jammer, het schijnt een dingetje van Guzzi te zijn. We hebben afgesproken om bij een volgende controle de schakelaar te vervangen.
De motorpodoloog heeft nog even naar de banden gekeken. Het was wel te zien dat ze in de afgelopen weken behoorlijk werk verzet hebben. Ze zijn wat “vierkant” geworden. Maar het profiel in het midden is nog zodanig dat we er de zomer mee kunnen doorkomen. In het najaar kijken we om naar andere banden onder de Guzzi.
Zo, een hele operatie. Blij dat alles weer in orde is. Belangrijk om met een gezonde Guzzi op stap te zijn.
Zo is dat. We houden elkaar nu warm vast en hopen op koud weer. Binnenkort is de cruisecontrol weer helemaal bij.
Valt dat allemaal nog onder de garantie? De reparaties die ik bij de BMW had niet, waren dus aan de prijzige kant😣 Garantieperiode voorbij.
Goed idee, maar deze Guzzi is inmiddels al een paar jaartjes oud.